Så här fungerar vår telefontjänst
Via telefon kan du kolla ditt saldo, transaktioner och föra över pengar.
Vår telefontjänst för Privat kostar ingenting. Du betalar till din teleoperatör för uppkoppling och samtalstid. För vissa tjänster betalar du ett pris, till exempel aktiehandel och utlandsbetalningar.
Via telefon kan du kolla ditt saldo, transaktioner och föra över pengar.
Fem siffror. Koden ska inte vara för enkel som 12345, 11111 eller bestå av delar av ditt personnummer. Du kan även legitimera dig med Mobilt BankID.
Du skaffar en ny kod i internetbanken eller appen, under Övriga tjänster– Telefonbanken eller besöker ett av våra bankkontor. Du kan också legitimera dig med Mobilt BankID när du ringer.
För att våra tjänster via telefon, mobil eller internet ska vara säkra behöver du legitimera dig och i vissa fall skriva under de uppdrag du ger oss. Via telefon legitimerar du dig genom ditt personnummer och din femsiffriga personliga kod eller med ditt Mobila BankID.
Avsluta tjänsten snabbsaldo (72#) som du har kopplat till ditt gamla mobilnummer och anslut tjänsten på nytt till ditt nya mobilnummer.
Numera är det enklaste sättet att sköta vardagsekonomin med hjälp av våra appar eller internettjänster. Här är några tips för dig som kan göra din vardag enklare.