* Webbsidan öppnas i ett nytt fönster. Kontoanmälan drivs av Swedbank och sparbankerna i samarbete med Posti Messaging AB.
Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor.
Anmäl ditt kontonummer till vårt kontoregister och få utbetalningar direkt till ditt konto från företag, myndigheter och kommuner som betalar ut pengar via Swedbanks utbetalningssystem. Kontot kan du ha i vilken svensk bank som helst, du behöver alltså inte vara kund hos Swedbank.
* Webbsidan öppnas i ett nytt fönster. Kontoanmälan drivs av Swedbank och sparbankerna i samarbete med Posti Messaging AB.
Om du inte har e-legitimation anmäler du kontot på ett av Swedbanks eller sparbankernas kontor.
Har du ett samordningsnummer istället för personnummer är det möjligt att göra kontoanmälan utan e-legitimation via bankens digitala tjänst. Har du konto i Swedbank eller sparbankerna blir kontot aktivt för insättning inom två bankdagar. Har du konto i annan bank kan det ta upp till tre bankdagar.
Om du vill anmäla ditt konto innan du hunnit fylla 18 år gör du det tillsammans med din vårdnadshavare (förälder) på ett av Swedbanks eller sparbankernas kontor.
Om du är kund i Åtvidabergs Sparbank och inte anmält ditt bankkonto till vårt kontoregister, behöver du göra detta för att kontot ska bli aktivt för insättningar.
1. Logga in i internetbanken
2. Öppna fliken Fråga oss
3. Skriv din fråga till exempel: Är jag ansluten till ert kontoregister?
Vill du anmäla ditt konto i en utländsk bank gör du det på ett av Swedbanks eller sparbankernas kontor. Men kontrollera första att företaget du ska få pengar från kan göra utlandsbetalningar.