Om du lämnat ut koder till säkerhetsdosan eller använt ditt Mobila BankID på uppdrag av någon annan kan du vara utsatt för ett pågående bedrägeri.
Ring 0120-840 00 (bankens öppettider)
Ring 08-411 10 11 — menyval 2 (övriga tider)
Tror du att du blivit utsatt för bedrägeri och vill anmäla det. Det kan röra sig om en transaktion du inte känner igen eller ett kortköp du inte gjort. Ring oss så hjälper vi dig. Tänk på att du själv kan reklamera ett obehörigt uttag i internetbanken/Kort.
Om du lämnat ut koder till säkerhetsdosan eller använt ditt Mobila BankID på uppdrag av någon annan kan du vara utsatt för ett pågående bedrägeri.
Ring 0120-840 00 (bankens öppettider)
Ring 08-411 10 11 — menyval 2 (övriga tider)
Om du inte är kund hos oss, anmäl bedrägeriet hos din bank.
Om du blivit utsatt för bedrägeri så ska du alltid göra en polisanmälan på polisen.se eller på 114 14.
Det är alltid polisen som utreder brott. Vi bistår polisen i dessa utredningar.
Om du gjort en reklamation så får du alltid skriftlig återkoppling från oss.
Vi kontrollerar och spärrar berörda konton och tjänster när vi bedömer att det är en lämplig åtgärd. Det är viktigt att du som kund går igenom vad som hänt med banken, och vilka konton och tjänster du har tillgång till.
En incidentrapport upprättas.
Om det skett obehöriga korttransaktioner så kan du, som kund, göra en, kortreklamation online eller göra en reklamation på 0120-840 00 . Du får alltid skriftlig återkoppling från oss.