Spärrhjälp
Om du förlorat ett kort, ditt BankID eller din säkerhetsdosa är det viktigt att omedelbart spärra dessa.
Vi lägger stor fokus på säkerhet och att ha säkra lösningar för alla våra tjänster för att du ska kunna känna dig trygg som kund. Du kan också hjälpa till genom att skydda dina koder och personliga uppgifter. På så sätt skapar vi - tillsammans - en hög banksäkerhet och minskar risken för bankbedrägerier.
Bedrägeriförsöken fortsätter tyvärr. Ingela berättar om hur ett försöka kan se ut och hur du skyddar dig. Kom ihåg: Lämna ALDRIG ut dina koder.
Åtvidabergs Sparbank använder sig utan trygghetskameror i sina lokaler i syfte att förebygga samt utreda brott. Vi eftersträvar att kunna erbjuda våra anställda en trygg arbetsmiljö samt en trygg kundmiljö för våra kunder. Vår bedömning är därför att användandet av trygghetskameror utgör en begränsad risk för individens rättigheter och friheter jämfört med den ökade risk att utsättas för brott som skulle föreligga om så inte skulle ske. Inspelat bildmaterial lagras i enlighet med gällande riktlinjer. Vid misstanke om brott kan det inspelade bildmaterialet komma att lämnas ut till polisen. Banken ansvarar för sin kameraövervakning och är personuppgiftsansvarig. Om du har frågor om vår kameraövervakning är du välkommen att kontakta bankens dataskyddsombud.