Hoppa till textinnehållet

Säkerhet för banktjänster

Two focused people in a meeting.

För att du som kund ska kunna känna dig trygg när så har vi stor fokus på säkerhet och att ha säkra lösningar för alla våra tjänster. Men du själv har också en viktig roll. Att skydda dina  koder och personliga uppgifter. På så sätt skapar vi - tillsammans - en hög säkerhet.

Anmäl bedrägeri och phishingmejl

  • Blivit av med kort, mobil eller koder?
  • Upptäckt något misstänkt via våra digitala tjänster?
  • Fått ett phisingmejl, det vill säga ett "falskt mejl"?

Säkerhet i vardagen

  • Spärrhjälp

    Om du förlorat ett kort, ditt BankID eller din säkerhetsdosa är det viktigt att omedelbart spärra dessa.

    Spärrhjälp
  • Använd våra tjänster säkert

    Tänk på att använda våra tjänster på ett säkert sätt och att följa våra rekommendationer.

    Använd våra tjänster säkert
  • Skydda dig mot bedragare

    Bedrägerier är tyvärr vanliga. Ta del av våra tips och råd för att minska riskerna att råka ut för bedrägeri. 

    Skydda dig mot bedragare
  • Säker identifiering

    För att kunna använda våra tjänster över telefon, mobil och internet behöver du använda säkra inloggningsmetoder.

    Säker identifiering

Trygghetskameror

Åtvidabergs Sparbank använder sig utan trygghetskameror i sina lokaler i syfte att förebygga samt utreda brott. Vi eftersträvar att kunna erbjuda våra anställda en trygg arbetsmiljö samt en trygg kundmiljö för våra kunder. Vår bedömning är därför att användandet av trygghetskameror utgör en begränsad risk för individens rättigheter och friheter jämfört med den ökade risk att utsättas för brott som skulle föreligga om så inte skulle ske. Inspelat bildmaterial lagras i enlighet med gällande riktlinjer. Vid misstanke om brott kan det inspelade bildmaterialet komma att lämnas ut till polisen. Banken ansvarar för sin kameraövervakning och är personuppgiftsansvarig. Om du har frågor om vår kameraövervakning är du välkommen att kontakta bankens dataskyddsombud.