Bli föreningskund
Välkommen som föreningskund!
Vill er förening bli kund i banken eller är ni redan kund och har gjort förändringar i föreningen som påverkar relationen till banken? Välkomna att höra er så så hjälper vi er!
Ny kund i banken
Hör av dig till oss på bankkontoret för att boka ett möte. Vi talar då om vad föreningen behöver förbereda och eventuellt lämna in till oss före mötet.
Föreningen ska vara registrerad och ha uppdaterade uppgifter hos:
När vi ses kommer vi ställa frågor om föreningens verksamhet och hur ni kommer att använda våra tjänster. Det gör vi för att förstå och lära känna föreningens verksamhet samt skydda både dig och banken från brott, helt i linje med svensk lagstiftning.
Ladda ner vår checklista för att underlätta när vi ses!
Befintlig kund i banken
Vi behöver få veta när föreningen ändrar följande:
- Internetbanksanvändare
- Kontaktuppgifter
- Föreningens namn
Välkommen till oss på bankkontoret. Kom ihåg att först uppdatera era uppgifter i officiella register.
Förbered att ta med på mötet
- Senast antagna stadgar
- Kopia på årsmötesprotokoll eller konstituerande möte för nybildad förening
- Protokoll från styrelsemöte
Tänk på att det ska tydligt framgå vem/vilka som får företräda föreningen hos banken. Det ska också stå om de företräder föreningen ”var för sig” eller ”två i förening”

Värdefullt med ett levande föreningsliv med stor bredd
Vi vill bidra till att fler lokala föreningar kan växa och utvecklas så att alla som bor och verkar i Åtvidaberg kan ta del av ett rikt föreningsliv. Vi ger tillbaka till idrotts- och föreningslivet för att vi vill se en mångfald av aktiviteter och möjligheter som gör att människor trivs här och vill flytta hit. Totalt stöttar vi hundratals föreningar!